تدوین راهبردهای فرهنگی هیئتهای دینی و مذهبی |
پژوهش
برنامهریزی راهبردی یك چهارچوب مفهومی را برای تصمیمگیری مهیا میكند كه از دستاوردهای آن كسب راهبردهای جمعی مشترك است، یعنی اینكه توجهات را به سمت درك و همكاری فراسازمانی سوق میدهد كه ابزاری مناسب برای مقابله با آشفتگی در محیط سازمان محسوب میشود، همچنین پاسخگویی سازمان به تهدیدهای برون سازمانی و رفع نقاط ضعف درون سازمانی نیز به نحو مطلوب محقق میشود و توانایی سازمان را برای استفاده از فرصتها و نقاط قوت افزایش میدهد (فروزنده دهکردی،1394).
تغییرات این چنین برای هیئتهای دینی و مذهبی كه وظیفه حفظ، تبلیغ و توسعه فرهنگ و مذهب را دارند، وجود برنامهریزی را برای تطابق با این تغییرات به یك ضرورت حیاتی تبدیل كرده است، یكی از راههای رسیدن به این مزیت تدوین راهبردهای فرهنگی میباشد، چونكه عامل
بقاء مذهب در محیط دائماً در حال تغییر امروزی تدوین راهبردهای جامع و واكنش به موقع میباشد.
بررسیهای انجام شده در دنیا نشان میدهد مدیریت راهبردی و برنامهریزی راهبردی پرکاربردترین ابزار مدیریتی دنیا است (مت و ذکریا، 2015). تمامی سازمانها و نهادهای موفق دنیا بخش عمدهای از موفقیت خود را مرهون برنامهریزی راهبردی میدانند. از طرفی باتوجه به شرایط پر شتاب، متغییر و پیچیده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، این سؤال در ذهن ایجاد میشود، که آیا هیئتهای دینی و مذهبی استان ایلام در راستای اهداف و برنامههای کلان کشوری اقداماتی انجام دادهاند؟. با توجه به این سؤال محقق در طی این مطالعه درصدد است که با بررسی اسناد و مطالعه کافی این مشکل را بررسی و راه کارهای لازم را ارائه نمایید. بدین منظور موضوع پژوهش تدوین راهبردیهای فرهنگی هیئتهای دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام انجام میپذیرد.
– Maat, and Zakaria
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-11-22] [ 03:38:00 ق.ظ ]
|