بررسی تاثیر کیفیت ادراک شده وب سایت بررضایت مشتری |
پژوهشی:
معمولاً در تجارت الکترونیکی، هزینهی رضایتمندی یک مشتری نسبت به کانال خرده فروشی سنتی بیشتر است . همچنین وفاداری مشتری نیز در آن به نسبت کمتر میباشد. در این تحقیق در مورد رضایت مشتری از وب سایتها دو مفهوم مورد استفاده قرار میگیرد: 1- کیفیت ادراک شده وب سایت برای کاربر 2- اعتماد(لی-یائو و همکاران، 2006).
مفهوم اعتماد در چند سطح مختلف در نظر گرفته میشود. ما اعتماد بین مشتریان و خردهفروشان وب در تجارت الکترونیکی مشتری
محور را مدنظر قرار میدهیم. برای تقابلات اجتماعی و اقتصادی که در حال حاضر نامطمئن است مردم اعتماد را به عنوان استراتژی کاهش پیچیدگی، به خصوص در محیط تجارت الکترونیکی اینترنت محور میدانند . جدایی فاصلهای و زمانی بین مشتریان و خردهفروشان وب و همچنین ساختار باز اینترنت به عدم اطمینان و ریسک بالا در عصر حاضر اشاره دارد و در این شرایط نقش اعتماد برجسته میشود. خردهفروشان وب نه تنها اعتماد مشتریان را ترویج میدهند ، بلکه به حفظ و بازسازی مستمر اعتماد مشتریان نیز میپردازند .
اهمیت اعتماد در محیط با عدم اطمینان بالای تجارت الکترونیک بالا رفته است. برای مصرفکنندگان ارزیابی این که آیا خردهفروشان به تعهدات خود عمل میکنند یا از اطلاعات شخصی و خصوصی آنها محافظت میکنند مشکل است. بعلاوه غیرقابل پیشبینی بودن زیر ساخت اینترنت ترس مصرفکنندگان را افزایش میدهد. از این بابت که هکرها یا بخش سومی اسرار مالیشان را تهدید کرده یا اطلاعات شخصی آنها را افشا کنند. این نگرانیها ریسک ادراک شده در مبادلات آن لاین را برای مصرفکنندگان افزایش میدهد. اعتماد به مصرفکنندگان جهت غلبه بر ادراکات ریسک کمک میکند و انتظاراتی را برای انجام مبادلات موفق فراهم میکند (لی-یائو و همکاران، 2006 ).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-11-22] [ 03:10:00 ق.ظ ]
|