84

 

 

روایی ابزار اندازه گیری

 

85

 

 

اعتبار پرسشنامه

 

85

 

 

روش آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات

 

86

 

 

فصل پنجم:بحث و نتیجه

پروژه دانشگاهی

 

 

 

 

 

بحث و نتیجه گیری

 

103

 

 

محدودیتها

 

103

 

 

پیشنهادهای پژوهشی

 

103

 

 

پژوهش های اجرایی

 

104

 

 

منابع

 

105

 

 

منابع لاتین

 

106

 

 

ضمائم

 

108

 

 

 

 

 

چكیده

 

در تمام جوامع نیروی انسانی یكی از منابع و امكانات پر اهمیت و حساس به شمار می رود و هر چه این سرمایه از كیفیت مطلوبتری بر خوردار باشد برای پیشرفت و پیش برد اهداف و ارتقا عملكرد سازمان و همچنین كارآمدی و سودبخشی در عرصه فعالیت های هر سازمانی بهتر است. یكی از عوامل مهم در ارتقا عملكرد نیروی انسانی تعهد حرفه ای كه در سه بعد تعهد عاطفی ، مستمر  و هنجاری می باشد كه اخیراً مورد توجه روانشانسان صنعتی و سازمانی قرار گرفته است.

 

و یكی از متغیرهایی كه بر افزایش راندامن كاری و عملكرد موفقتر تاثیر می گذارد شخصت و ویژگی های شخصیتی است كه به عنوان عاملی برای پیش بینی میزان عملكرد شغلی و موفقیت كاری به شمار می رود.

 

در این تحقیق هدف كلی تعیین رابطه ویژگی های شخصیتی ( رواندنژندگرایی، برون گرایی، توافق، بازبودن، وجدانی بودن) بر روی تعهد حرفه ای ( عاطفی، مستمر، هنجاری) می باشد. به همین خاطر 50 نفر از پرستاران بیمارستان به عنوان نمونه انتخاب شده اند كه برای سنجش ویژگی های شخصیتی از پرسشنامه (NEO) و برای سنجش تعهد حرفه ای از پرسشنامه ( آلن، می یر و اسمیت) استفاده شده است . در مبانی نظری و تحقیقی این پژوهش نظریه ها و تحقیقات مرتبط با ویژگی های شخصیتی و تعهد حرفه ای مورد بررسی و نقد قرار گرفته است.

 

نتایج به دست آمده از تحلیل فرضیه ها عبارت است از اینكه :

 

با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده ها مشاهده می گردد که در بین متغیرهای مورد بررسی ، متغیر تعهد هنجاری پرستاران زن و روان نژندگرایی آنها و نیز بین تعهد مستمر پرستاران زن و روان نژند گرایی آنها از نظر آماری رابطه معنی داری وجود دارد .

 

با توجه به سطوح معنی داری بدست آمده مشاهده می گردد که بین تعهد عاطفی ، تعهد هنجاری و تعهد مستمر و بطور کلی بین تعهد کاری پرستاران زن و پرستاران مرد از نظر آماری اختلاف معنی داری وجود ندارد .

 

که به غیر از ویژگی روان نژند گرایی که بین ویژگی پرستاران مرد و زن از نظر آماری اختلاف معنی داری وجود دارد .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...