.. 89

 

5-1)نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها.. 89

 

5-1-1) نتایج آمار توصیفی.. 89

 

5-1-2) نتایج آمار استنباطی.. 91

 

5-1-2-1) نتیجه فرضیه اول.. 91

 

5-1-2-2) نتیجه فرضیه دوم.. 92

 

5-1-2-3) نتیجه فرضیه سوم.. 92

 

5-1-2-4) نتیجه فرضیه چهارم.. 92

 

5-1-2-5) نتیجه فرضیه پنجم.. 93

 

5-1-2-6) نتیجه فرضیه ششم.. 93

 

5-1-2-7) نتیجه فرضیه هفتم.. 93

 

5-1-2-8) نتیجه فرضیه هشتم.. 94

 

5-2) پیشنهادات.. 94

 

5-2-1) پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی.. 97

 

5-3) محدودیت های تحقیق.. 97

 

منابع.. 100

 

پرسشنامه.. 108

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول(3-1) تعداد کارکنان دستگاه های اجرایی      66

 

جدول(3-2) پایایی متغیر های تحقیق               71

 

جدول (4-1) توصیف متغیر جنسیت                           75

 

جدول (4-2) توصیف متغیر وضعیت تاهل                      76

 

جدول (4-3) توصیف متغیر میزان تحصیلات                    77

 

جدول (4-4) توصیف متغیرسابقه خدمت                       78

 

جدول (4-5) توصیف متغیرسن                               79

 

جدول (4-6) توصیف متغیر پرداخت كافی و مناسب             80

 

جدول (4-7) توصیف متغیر محیط امن و سالم                 81

 

جدول (4-8) توصیف متغیر گسترش ظرفیت های انسانی          82

 

جدول (4-9) توصیف متغیر امنیت كاركنان                   83

 

جدول (4-10) توصیف متغیر انسجام اجتماعی در سازمان كار   84

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

جدول (4-11) توصیف متغیر كار و كل فضای زندگی            85

 

جدول (4-12) توصیف متغیر حقوق فردی در سازمان            86

 

جدول (4-13) توصیف متغیر ارتباط اجتماعی زندگی شغلی      87

 

جدول (4-14) توصیف متغیر رضایت شغلی كاركنان             88

 

جدول (4-15) ضریب همبستگی بین پرداخت كافی و مناسب و رضایت شغلی كاركنا ن                                               90

 

جدول (4-16) ضریب همبستگی بین محیط امن وسالم و رضایت شغلی كاركنان                                                       91

 

جدول (4-17) ضریب همبستگی بین گسترش ظرفیت های انسانی و رضایت شغلی كاركنان                                                92

پروژه دانشگاهی

 

 

جدول (4-18) ضریب همبستگی بین امنیت كاركنان و رضایت شغلی كاركنان                                                         93

 

جدول (4-19) ضریب همبستگی بین انسجام اجتماعی در سازمان كار و رضایت شغلی كاركنان                                     94

 

جدول (4-20) ضریب همبستگی بین حقوق فردی در سازمان كار و رضایت شغلی كاركنان                                                95

 

جدول (4-21) ضریب همبستگی بین كار و كل فضای زندگی و رضایت شغلی كاركنان                                                96

 

جدول (4-22) ضریب همبستگی بین ارتباط اجتماعی زندگی شغلی و رضایت شغلی كاركنان                                           97

 

جدول (4-23) نتایج حاصل از آزمون رتبه بندی فریدمن       99

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

 

 

نمودار(4-1)نمودار هیستوگرام توصیف متغیرجنسیت           75

 

نمودار(4-2)نمودار هیستوگرام توصیف متغیر وضعیت تاهل     76

 

نمودار(4-3)نمودار هیستوگرام توصیف متغیر سطح تحصیلات     77

 

نمودار(4-4)نمودار هیستوگرام توصیف متغیر سابقه خدمت     78

 

نمودار(4-5)نمودار هیستوگرام توصیف متغیر سن             79

 

جدول (4-6) توصیف متغیر پرداخت كافی و مناسب             80

 

نمودار(4-7)نمودار هیستوگرام توصیف متغیر محیط امن و سالم                                                      81

 

نمودار(4-8)نمودار هیستوگرام توصیف متغیر گسترش ظرفیتهای انسانی                                            82

 

نمودار(4-9)نمودار هیستوگرام توصیف متغیر امنیت كاركنان  83

 

نمودار(4-10)نمودار هیستوگرام توصیف متغیرانسجام اجتماعی در سازمان كار                                    84

 

نمودار(4-11)نمودار هیستوگرام توصیف متغیركار و كل فضای زندگی                                             85

 

نمودار(4-12)نمودار هیستوگرام توصیف متغیرحقوق فردی در سازمان                                             86

 

نمودار(4-13)نمودار هیستوگرام توصیف متغیرارتباط اجتماعی زندگی شغلی                                      87

 

نمودار(4-14)نمودار هیستوگرام توصیف متغیر رضایت شغلی كاركنان                                              88

 

فهرست اشکال

 

شکل 1-1)مدل والتون                                    14

 

شکل 2-1)مزایای کیفیت خدمات                            31

 

شکل 2-2)ادراک کیفیت                                    32

 

شکل 2-3)مزایای رضایت مشتری و کیفیت خدمات              34

 

 

 

 

 

 

 

چكیده

 

کیفیت زندگی کاری به عنوان یک هدف که بهبود عملکرد سازمانی را از طریق ایجاد مشاغل و محیط کاری چالشی تر، و موًثر تر برایافراد در کلیه سازمان فراهم می کند. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاًثیر ابعاد کیفیت زندگی کاری بر رضایت شغلی کارکنان استان گیلان می باشد. متغیر های کیفیت زندگی کاری عبارتنداز: پرداخت منصفانه، قانون گرایی، فرصت رشد مداوم، وابستگی اجتماعی، تاًمین امنیت، توسعه قابلیت های فردی، ایمنی محیط، یکپارچگی اجتماعی می باشد. این تحقیق از نوع توصیفی میدانی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کارکنان دستگاه های اجرایی استان گیلان که شامل 40713 کارمند در 73 دستگاه اجرایی می باشد.  برای تعین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده است و تعداد 380 نمونه از میان کارکنان دستگاه های اجرایی مورد مطالعه، انتخاب و  پس از اینکه پایایی پرسشنامه ها با ضریب آلفای کرونباخ اندازه گیری شد و مقدار آن 99% بدست آمدکه بیانگر پایایی بالای پرسشنامه های مذکور بود. سپس طریق پرسشنامه اطلاعات لازم جمع آوری گردید و داده ها با استفاده از نرم افزار  SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده از فرضیات تحقیق نشان داد که رابطه بین متغیر های کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی کارکنان دستگاه های اجرایی استان گیلان مثبت و معنی دار می باشد.

 

كلمات كلیدی:کیفیت زندگی کاری، امنیت شغلی، ابعاد کیفیت، رضایت شغلی،دستگاه های اجرایی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...