گردشگری شهری به عنوان یکی از پرمخاطب ترین انواع گردشگری امروزه نقش مهمی در وضعیت  اجتماعی- اقتصادی شهرها به عهده دارد. وجود جاذبه های طبیعی و مصنوع منطبق بر طبیعت در شهرها می‎تواند به جذب بیشتر گردشگران کمک نماید.
 تصویر درباره گردشگری

دانلود مقالات

 

نزدیک بودن جاذبه های طبیعی به مراکز شهری می تواند جاذب دو نوع گردشگر به این مناطق باشد یعنی علاوه بر گردشگران شهری  می تواند گردشگران طبیعت گرا را نیز به سوی چنین مراکزی رهسپار کند.

وجو مراکز خرید، مکانهایی برای تفریح و گذران اوقات فراغت در کنار امکانات زندگی شهری و همچنین وجود مراکزی برای بازی و تفریح کودکان، سایتهای اقامتی، غذاخوری ها، دسترسی به شبکه های اینترنتی، شبکه های ماهواره ای، تلفن همراه و… بر اساس فرم اکولوژیکی، اقلیمی و محیطی که خصیصه منحصر به فرد بودن  را نیز در نظر گرفته باشد  به عنوان جاذبه های شهری در مجاورت کوه، آبشار، دریاچه و رودخانه و سایر جاذبه های طبیعی می تواند مکانی بسیار جذاب برای گردشگران باشد و با ارائه این خدمات به گردشگران و مردم محلی باعث رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه شود.
عکس مرتبط با اقتصاد

همچنین وجود چنین مراکز گردشگری باعث نزدیکی بیشتر انسان با طبیعت می شود. البته نکته ای که نباید در این میان فراموش شود این است که باید با برنامه ریزی مناسب و دقیق از  آسیب رسیدن به طبیعت بر اثر استفاده زیاد و یا نادرست جلوگیری کرد.

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...