بی شک در عصر حاضر ورود فن آوری اطلاعات به زندگی افراد، دگرگونی­های بسیاری را پدید آورده است. در این بین اینترنت را یکی از بزرگترین دستاورد­های قرن بیستم می­دانند که تاثیر عمیقی روی جنبه­های مختلف زندگی شخصی، کاری و … ملل مختلف داشته است. امروزه افراد سعی می­کنند در زمینه­های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … از ظرفیت­های اینترنت برای تسهیل و افزایش کارایی خود استفاده کنند. البته ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. در طول سال­های اخیر اینترنت از طرق مختلف مانند ایمیل، وب سایت، شبکه­های اجتماعی و … کمک شایانی به گسترش ورزش چه در سطح حرفه­ای و چه در سطح همگانی به این صنعت رو به رشد کرده است. بسیاری از کشور­ها با مشاهده تاثیرات و فواید زیاد استفاده از اینترنت اقدام به راه اندازی وب سایت­های مختلفی برای بخش­های مختلف سازمان­های ورزشی به منظور ترویج ورزش خصوصا ورزش­های تفریحی برای اقشار مختلف نموده­اند و هر ساله با گسترش امکانات آن به کارگیری اینترنت بیشتر و

پروژه دانشگاهی

 بیشتر می­شود زیرا متخصصان به اثرگذاری (که توانایی نمایش فیلم و عکس آن را چند برابر می­کند) و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سایر شیوه­های سنتی پخش اخبار و اطلاعات مانند روزنامه و بروشور کاملا واقفند. (سیدعامری و كاشف، 1390)

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

در کشور­های در حال توسعه نیز با توجه به محدودیت­های عمدی و غیر عمدی موجود در استفاده از اینترنت زمینه را برای افراد، بیشتر فراهم می­کنند تا از این فضا بهره مند شوند و دولت­ها نیز برای ترویج برنامه­های خود از آن کمک می­گیرند.

 

قطعا یکی از ویژگی­های داشتن جامعه­ای سالم این است که دولت­ها بتوانند برنامه­های خود را خصوصا در عرصه ورزش و سلامتی اجرا کنند و کارایی و اثر بخشی فضای مجازی دلیل خوبی برای آن هاست که به منظور ترویج مبانی زندگی سالم و پر تحرک از آن استفاده کنند. و در این بین شناخت نیاز مخاطبین، اطلاعات و منابع مفیدی را فراهم می­کند تا این امکانات بیشتر با مردم ارتباط برقرار کند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...