بررسی تأثیر ارایه پوشش های بیمهای بر رضایت مندی و وفاداری مشتریان شعب بانک |
سازمانهای ایرانی اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند تغییر و تحول استراتژیک هستند. فرصتها و تهدیدهای محیطی امروز بیش از گذشته اثرات خود را در اقتصاد ایران به نمایش گذاشته است. سازمانها در جریان کسب موقعیت رقابتی مناسب شدیداً نیازمند تغییر ساز و کارهای درون سازمانی خود با نیازها و خواستههای مشتریان هستند. از طرفی طبق نظریه هارولد (2013) رضایتمندی بیست و نه درصد از پیشنیازهای وفاداری مشتریان را تأمین مینماید. از سویی پوششهای بیمهای نیز در چرخه اقتصاد به عنوان ضامن اجرایی فعالیتها تلقی میشود. بنابراین با این بنیه علمی محقق پا در این عرصه نهاده و به دنبال یافتن اثرات پوششهای بیمهای بر رضایتمندی و وفاداری است. با این تفسیر هدف اصلی و اساسی تحقیق حاضر بررسی تأثیر ارایه پوششهای بیمهای بر رضایتمندی و وفاداری مشتریان شعب بانک کشاورزی استان تهران میباشد. جامعة آماری تحقیق حاضر محدود به مشتریان خسارت دیده و تحت پوشش بیمة بانك كشاورزی دو
بخش شعب تهران بزرگ و شعب استان تهران میباشد كه نمونهای به حجم 374 نفر انتخاب و مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده میگردد. پرسشنامه تحقیق پرسشنامه استاندارد زكریا و یونس (2014) بوده كه مشتمل بر 30 سؤال در خصوص سنجش متغیرهای تحقیق میباشد. نتیجة حاصل از تحلیل فرضیههای تحقیق نشان داد كه ارایه پوششهای بیمهای تأثیر معناداری بر رضایتمندی مشتریان شعب بانک کشاورزی استان تهران (مدیریت شعب بانك در تهران بزرگ و استان تهران) دارد. همچنین یافتههای تحقیق نشان داد كه ارایه پوششهای بیمهای تأثیر معناداری بر وفاداری مشتریان شعب بانک کشاورزی استان تهران دارد.
کلمات کلیدی: پوششهای بیمهای، رضایت، وفاداری، مشتری، بانك كشاورزی
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-11-22] [ 04:18:00 ق.ظ ]
|