اداره یک کلاس از مهمترین دغدغه های معلمان است ودانش آموزان در کلاس های  که به خوبی اداره می شوند پیشرفت تحصیلی بیشتر خواهند داش.مدیریت کلاس معلمان ناشی از عقاید وباورهای متفاوت آنان درباره رشد ویادگیری کودکان است. اگر معلمان به اصول مدیریت کلاس اشراف کامل نداشته باشند مشکلات انضباطی کمتری در کلاس خود مشاهده خواهند کردو می توانند زمینه مساعد تری برای رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان فراهم سازند.چرا که مدیریت کلاس معلم نقش بسزایی در پرورش مهارتهای اجتماعی خلاقیت ها توانایها ی دانش آموزان ویادگیری آنها دارد.

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

بنابراین معلمان درکلاسهای درس باید کارکردهای مدیریتی رامتناسب با ویژگیهای شخصی دانش آموزان وروشهایی تدریس را به گونه ای

پروژه دانشگاهی

 انتخاب کنند که دانش آموزان زمینه کسب انواع مهارتهای را در کلاس درس بیاموزند.

 

مساله اصلی در این پژوهش بررسی سبکهای مدیریت کلاس معلم بر رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان از دیدگاه معلم است.

 

 

 

اهمیت وضرورت مسئله

 

توضیح مدیریت بر حسب نقش های مدیران،بویژه از این لحاظ اهمیت دارد که توجه مارا به محیط کار مدیریت جلب می کند.

 

مدیران بیش از هرچیزی به عنوان افراد اهل عمل بتوانند از عهده یک سلسله رویدادها وچالشها ی غافلگیرانه برآیند .

 

نظامهای آموزشی ومدیریت آنها در جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد وافکاریعمومی ومردم به دلیل تاثیر بی شمار این نظام بر شئون اجتماعی نسبت به کارکرد ها وعملکردها ی آن حساسیت زیادی دارند. انجام وظایف آموزشی وابسته به تخصص ،دانش، ومهارت حرفه ای بسیار است وارزشیابی کارکردهاوعملکردهای نظام آموزشی امری بسیار دشوار است.(مظلومی،همکاران.ص 177).

 

مدیریت کلاس میزان اشتغال دانش آموزان در فعالیت های برنامه درسی را افزایش میدهد واز هدررفتن زمان برای رفع مشکلات رفتاری جلوگیری میکنند.در واقع یک نظام مدیریتجامع می تواند کلاسهای سازمان یافته ایجادکند یعنی جایی که یادگیری بهینه انجام می شود.

 

در نتیجه معلم می تواند با شناخت واجرای مدیریت صحیح تاثیر وکآراییتدریس را افزایش ومشکلات رفتاری دانش آموزان را کاهش دهد.

 

 

 

اهداف تحقیق

 

هدف کلی :تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی دانش آموزان (1391)

 

اهداف جزیی:

 

    • تعیین تاثیر مدیریت تعامل گرا ورشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان ناحیه 2ساری.

 

    • تعیین تاثیر شیوه مدیریت مداخله گر ورشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان ناحیه 2ساری.

 

    • تعیین تاثیر مدیریت غیر مداخله گر ورشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان ناحیه 2ساری.

 

  • تعیین تاثیروسایل وتجهیزات آموزشی وشیوه تدریس معلمان ناحیه 2ساری.

 

 

متغیرها

 

 

 

متغیر مستقل :سبک های مدیریت

 

متغیروابسته : رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان

 

بیان فرضیه :

 

1-بین شیوه مدیریت تعامل گرا ورشد مهارتها ی فراشناختی دانش آموزان رابطه متقابلی وجود دارد.

 

2-بین شیوه مدیریت مداخله گر ورشد مهارتها ی فراشناختی دانش آموزان رابطه متقابلی وجود دارد.

 

3-بین شیوه مدیریت غیر مداخله گر و رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان رابطه متقابلی وجود دارد .

 

4-بین وسایل وتجهیزات آموزشی و شیوه تدریس معلمان رابطه متقابلی وجود دارد.

 

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...