………………………………………………………………………………………………………………………………

2

 

 

1-2 اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..

 

12

 

 

1-2-1 هدف کلی……………………………………………………………………………………………………………………………

 

12

 

 

1-2-2 اهداف فرعی……………………………………………………………………. ………………………………………………..

 

12

 

 

1-3 سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………

 

12

 

 

1-3-1 سوال اصلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….

 

12

 

 

1-3-2 سوال فرعی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….

 

12

 

 

 

 

2 فصل دوم: پیشینة تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..

 

15

 

 

2-1 پیشینه تجربی…………………………………………………………………………………………………………………………..

 

15

 

 

2-1-1 پژوهش‏های داخلی  …………………………………………………………………………………………………………….

 

15

 

 

2-1-2 پژوهش‏های خارجی…………………………………………………………………………………………………………….

 

15

 

 

2-1-2-1 آزمونهای غیرمستقیم نظریة شرمساری بازپذیرکننده………………………………………………………………

 

16

 

 

2-1-2-2 آزمونهای مستقیم نظریة شرمساری بازپذیرکننده……………………………………………………………………

 

19

 

 

2-1-2-2-1 جرایم یقه سفید……………………………………………………………………………………………………………

 

20

 

 

2-1-2-2-2 تخلفات مجرمانه خرد…………………………………………………………………………………………………..

 

20

 

 

2-1-2-2-3 بزهکاری نوجوانان……………………………………………………………………………………………………….

 

22

 

 

2-1-2-2-4 قلدری………………………………………………………………………………………………………………………..

 

23

 

 

2-1-2-3 طرح آزمایشی شرمساری بازپذیرکننده………………………………………………………………………………..

 

25

 

 

2-1-2-4 جمع بندی، تحلیل و نتیجه گیری از پیشینة تحقیقات تجربی………………………………………………….

 

28

 

 

2-2 پیشینه نظری…………………………………………………………………………………………………………………………….

 

33

 

 

2-2-1 مروری بر تعاریف شرم و مفاهیم مرتبط با آن…………………………………………………………………………..

 

33

 

 

2-2-1-1 شرم………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

33

 

 

2-2-1-2 رشد شرم………………………………………………………………………………………………………………………..

 

35

 

 

2-2-1-3 گناه………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

37

 

 

2-2-1-4 رابطه شرم و گناه……………………………………………………………………………………………………………..

 

38

 

 

2-2-1-5 شرمساری و شرم به مثابه تجربه هایی مخرب………………………………………………………………………

 

38

 

 

2-2-1-6 شرمساری و شرم…………………………………………………………………………………………………………….

 

39

 

 

2-2-1-7 سه نوع تلقی از شرم………………………………………………………………………………………………………..

 

42

 

 

2-2-1-7-1 شرم به مثابه تهدید اجتماعی…………………………………………………………………………………………

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

 

43

 

 

2-2-1-7-2 شرم به مثابه شکست شخصی………………………………………………………………………………………..

 

43

 

 

2-2-1-7-3 شرم به مثابه تهدید اخلاقی……………………………………………………………………………………………

 

44

 

 

2-2-2 تئوریهای مرتبط با شرم…………………………………………………………………………………………………………

 

46

 

 

2-2-2-1 تئوریهای روان شناختی…………………………………………………………………………………………………….

 

46

 

 

2-2-2-1-1 هلن لوئیس………………………………………………………………………………………………………………….

 

46

 

 

2-2-2-2 تئوریهای روان شناسی اجتماعی…………………………………………………………………………………………

 

47

 

 

2-2-2-2-1 نقش احساسات نقش پذیری تأملی در تسهیل کنترل اجتماعی……………………………………………

 

49

 

 

2-2-2-2-2 جورج هربرت مید……………………………………………………………………………………………………….

 

50

 

 

2-2-2-2-3 چارلز هورتون کولی……………………………………………………………………………………………………..

 

51

 

 

2-2-2-2-4 اروینگ گافمن……………………………………………………………………………………………………………

 

52

 

 

2-2-2-2-5 توماس شف………………………………………………………………………………………………………………..

 

53

 

 

2-2-2-3 تئوری های جامعه شناختی………………………………………………………………………………………………..

 

58

 

 

2-2-2-3-1 جرج زیمل………………………………………………………………………………………………………………….

 

58

 

 

2-2-2-3-2 امیل دورکیم………………………………………………………………………………………………………………..

 

59

 

 

2-2-2-3-3 نوربرت الیاس……………………………………………………………………………………………………………..

 

60

 

 

2-2-2-3-4 میشل فوکو………………………………………………………………………………………………………………….

 

63

 

 

2-2-2-3-5 رندال کالینز…………………………………………………………………………………………………………………

 

65

 

 

2-2-2-3-6 جاناتان ترنر…………………………………………………………………………………………………………………

 

66

 

 

2-2-3 جمع بندی و نتیجه گیری پیشینة تجربی و نظری تحقیق………………………………………………………..

 

67

 

 

 

 

3 – فصل سوم: چهارچوب نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………

 

70

 

 

3-1 بنیادهای نظریه جرم شناختی…………………………………………………………………………………………………….

 

70

 

 

3-1-1 خصوصیات نظریه ها……………………………………………………………………………………………………………

 

70

 

 

3-2 نظریه های ترکیبی……………………………………………………………………………………………………………………

 

72

 

 

انواع ترکیب نظری…………………………………………………………………………………………………………………………..

 

73

 

 

3-3 نظریة شرمساری بازپذیرکننده…………………………………………………………………………………………………….

 

79

 

 

3-3-1 تلقی از فرد در نظریه بریث ویت……………………………………………………………………………………………

 

84

 

 

3-3-2 حوزه ها و قلمروهای تبیینی نظریه بریث ویت…………………………………………………………………………

 

85

 

 

3-3-3 مفاهیم کلیدی نظریة شرمساری………………………………………………………………………………………………

 

86

 

 

3-3-3-1 به هم پیوستگی……………………………………………………………………………………………………………….

 

86

 

 

3-3-3-2 اجتماع گرایی………………………………………………………………………………………………………………….

 

87

 

 

3-3-3-3 شرمساری……………………………………………………………………………………………………………………….

 

90

 

 

3-3-3-4 شرمساری بازپذیرکننده……………………………………………………………………………………………………..

 

91

 

 

3-3-3-5 انگ زنی/داغ ننگ…………………………………………………………………………………………………………….

 

92

 

 

3-3-3-6 خرده فرهنگ های مجرمانه………………………………………………………………………………………………..

 

92

 

 

3-3-4 خلاصه و جمع بندی نظریة شرمساری بازپذیرکننده………………………………………………………………….

 

95

 

 

3-4 دلالت های شرمساری بازپذیرکننده برای کنترل اجتماعی……………………………………………………………….

 

98

 

 

3-4-1 نظریة هنجاری در برابر نظریة تبیینی……………………………………………………………………………………….

 

100

 

 

3-4-1-1 سیاست های جنبش اجتماعی…………………………………………………………………………………………….

 

101

 

 

3-4-1-2 عدالت ترمیمی…………………………………………………………………………………………………………………

 

102

 

 

3-5 عدالت ترمیمی چیست؟…………………………………………………………………………………………………………….

 

102

 

 

3-5-1 اصول عدالت ترمیمی……………………………………………………………………………………………………………

 

104

 

 

3-5-2 ترمیم مادی و ترمیم نمادی……………………………………………………………………………………………………

 

106

 

 

3-5-3 عدالت ترمیمی و نظریة شرمساری بازپذیرکننده بریث ویت……………………………………………………….

 

106

 

 

3-5-4 اصلاح عدالت جوانان و عدالت ترمیمی………………………………………………………………………………….

 

107

 

 

3-5-5 منافع ششگانه عدالت ترمیمی……………………………………………………………………………………………….

 

108

 

 

3-5-6 برنامه های ترمیمی……………………………………………………………………………………………………………….

 

109

 

 

3-5-7 مفهوم عدالت در اسلام………………………………………………………………………………………………………….

 

110

 

 

3-5-7-1 عدالت در قانون جزای اسلامی…………………………………………………………………………………………..

 

111

 

 

3-5-7-2 منزلت انسان و اهمیت اجتماع در آیین دادرسی اسلامی…………………………………………………………

 

112

 

 

3-5-7-3 گذشت، شفقت و توبه در قوانین اسلامی…………………………………………………………………………….

 

113

 

 

3-6 مسیرهای جرح و تعدیل نظریه شرمساری……………………………………………………………………………………

 

115

 

 

3-6-1 فشار به مثابه عامل مشروط کننده……………………………………………………………………………………………

 

115

 

 

3-7 فرضیات و مدل تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..

 

117

 

 

3-7-1 فرضیه های مربوط به شرمساری: …………………………………………………………………………………………..

 

118

 

 

3-7-1-1 شرمساری والدین ارتباط مستقیم و منفی با بزهکاری دارد……………………………………………………..

 

118

 

 

3-7-1-2 شرمساری والدین از طریق افزایش انتظار شرم، موجب کاهش بزهکاری می گردد……………………

 

118

 

 

3-7-1-3 شرمساری والدین از طریق افزایش ارزشهای اخلاقی، موجب کاهش بزهکاری می گردد…………..

 

118

 

 

3-7-2 فرضیه های مربوط به بازپذیری……………………………………………………………………………………………..

 

118

 

 

3-7-2-1 بازپذیری والدین ارتباط مستقیم و منفی با بزهکاری دارد. …………………………………………………….

 

118

 

 

3-7-3 فرضیه های مربوط به انگ زنی………………………………………………………………………………………………

 

118

 

 

3-7-3-1 انگ زنی والدین ارتباط مستقیم و مثبت با بزهکاری دارد………………………………………………………

 

118

 

 

3-7-3-2 انگ زنی والدین از طریق افزایش همالان بزهکار، موجب افزایش بزهکاری می گردد……………….

 

118

 

 

3-7-4 فرضیه های مربوط به به هم پیوستگی……………………………………………………………………………………..

 

118

 

 

3-7-4-1 به هم پیوستگی خانوادگی ارتباط مستقیم و منفی با بزهکاری دارد………………………………………….

 

118

 

 

3-7-4-2 به هم پیوستگی خانوادگی از مسیر تأثیر گذاری بر شرمساری والدین، با بزهکاری ارتباط غیرمستقیم و منفی دارد……………………………………………………………………………………………………………………

 

118

 

 

3-7-4-3 به هم پیوستگی خانوادگی از مسیر تأثیر گذاری بر بازپذیری والدین، با بزهکاری ارتباط غیرمستقیم و منفی دارد…………………………………………………………………………………………………………………….

 

118

 

 

3-7-4-4 به هم پیوستگی خانوادگی از مسیر تأثیر گذاری بر انگ زنی والدین، با بزهکاری ارتباط غیرمستقیم و منفی دارد…………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

118

 

 

3-7-5 فرضیه های مربوط به همالان بزهکار………………………………………………………………………………………

 

118

 

 

3-7-5-1 همالان بزهکار ارتباط مستقیم و مثبتی با بزهکاری دارد…………………………………………………………

 

118

 

 

3-7-5-2 همالان بزهکار از طریق کاهش انتظار شرم، موجب افزایش بزهکاری می گردد………………………..

 

118

 

 

3-7-5-3 همالان بزهکار از طریق کاهش ارزشهای اخلاقی، موجب افزایش بزهکاری می گردد. ……………..

 

118

 

 

3-7-6 فرضیه های مربوط به فشار……………………………………………………………………………………………………

 

118

 

 

3-7-6-1 فشار ارتباط مستقیم و مثبتی با بزهکاری دارد……………………………………………………………………….

 

118

 

 

3-7-6-2 اثر انگ زنی والدین بر بزهکاری کمتر از اثر مشروط آن تحت شرایط فشار بالا است. به عبارتی تأثیر انگزنی روی بزهکاری بر اساس میزان فشار، تفاوت می یابد………………………………………………………….

 

118

 

 

3-7-6-3 اثر شرمساری والدین بر بزهکاری کمتر از اثر مشروط آن تحت شرایط فشار پایین است. به عبارتی تأثیر شرمساری والدین روی بزهکاری بر اساس میزان فشار، تفاوت می یابد………………………………..

 

118

 

 

 

 

 

4 فصل چهارم: روش…………………………………………………………………………………………………………………….

 

121

 

 

4-1 روش………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

121

 

 

4-2 تصریح مفاهیم و نحوه سنجش متغیرها……………………………………………………………………………………….

 

122

 

 

4-2-1 متغیر وابسته تحقیق………………………………………………………………………………………………………………

 

122

 

 

4-2-2 متغیرهای مستقل…………………………………………………………………………………………………………………..

 

132

 

 

4-2-2-1 به هم پیوستگی خانوادگی…………………………………………………………………………………………………

 

132

 

 

4-2-3 متغیرهای میانجی…………………………………………………………………………………………………………………

 

132

 

 

4-2-3-1 شرمساری……………………………………………………………………………………………………………………….

 

135

 

 

4-2-3-2 بازپذیری…………………………………………………………………………………………………………………………

 

136

 

 

4-2-3-3 انگ زنی………………………………………………………………………………………………………………………….

 

137

 

 

4-2-3-4 همالان بزهکار…………………………………………………………………………………………………………………

 

137

 

 

4-2-3-5 انتظار شرم……………………………………………………………………………………………………………………….

 

139

 

 

4-2-3-6 پایبندی به ارزشهای اخلاقی………………………………………………………………………………………………

 

139

 

 

4-2-4 متغیر مشروط کننده………………………………………………………………………………………………………………

 

140

 

 

4-2-4-1 فشار……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

141

 

 

4-2-5 متغیرهای زمینه ای………………………………………………………………………………………………………………..

 

143

 

 

4-2-5-1 جنس……………………………………………………………………………………………………………………………..

 

143

 

 

4-2-5-2 خاستگاه اجتماعی-اقتصادی والدین……………………………………………………………………………………

عکس مرتبط با اقتصاد

 

143

 

 

4-2-5-3 نوع مدرسه………………………………………………………………………………………………………………………

 

144

 

 

4-3 جمعیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………

 

144

 

 

4-4 روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه……………………………………………………………………………………….

 

144

 

 

4-5 واحد تحلیل، واحد مشاهده و سطح تحلیل………………………………………………………………………………….

 

147

 

 

4-6 اعتبار و پایایی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..

 

147

 

 

4-6-1 اعتبار سازه…………………………………………………………………………………………………………………………..

 

148

 

 

4-6-1-1 اعتبار متغیرهای شرمساری، بازپذیری و انگ زنی…………………………………………………………………

 

148

 

 

4-6-1-2 متغیر به هم پیوستگی………………………………………………………………………………………………………..

 

152

 

 

4-6-1-3 همالان بزهکار…………………………………………………………………………………………………………………

 

153

 

 

4-6-1-4 پایبندی به ارزشهای اخلاقی……………………………………………………………………………………………..

 

154

 

 

4-6-1-5 انتظار شرم……………………………………………………………………………………………………………………….

 

155

 

 

4-6-1-6 بزهکاری گذشته نگر………………………………………………………………………………………………………..

 

156

 

 

4-6-2 پایایی………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

158

 

 

4-7 روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………….

 

162

 

 

 

 

5 فصل پنجم: نتایج و یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………………..

 

165

 

 

5-1 نتایج توصیفی تک متغیره پژوهش………………………………………………………………………………………………

 

165

 

 

5-1-1 متغیرهای زمینه ای……………………………………………………………………………………………………………….

 

165

 

 

5-1-1-1 جنس……………………………………………………………………………………………………………………………..

 

165

 

 

5-1-1-2 معدل سال قبل…………………………………………………………………………………………………………………

 

165

 

 

5-1-1-3 تحصیلات والدین…………………………………………………………………………………………………………….

 

166

 

 

5-1-1-4 منزلت شغلی پدر……………………………………………………………………………………………………………..

 

167

 

 

5-1-1-5 درآمد خانواده………………………………………………………………………………………………………………….

 

168

 

 

5-1-1-6 ساختار خانواده………………………………………………………………………………………………………………..

 

169

 

 

5-1-1-7 محل سکونت…………………………………………………………………………………………………………………..

 

169

 

 

5-1-1-8 محل تولد………………………………………………………………………………………………………………………..

 

170

 

 

5-1-1-9رشته تحصیلی پاسخگویان………………………………………………………………………………………………….

 

170

 

 

5-1-1-10 نوع مدرسه محل تحصیل………………………………………………………………………………………………..

 

170

 

 

5-1-2 متغیرهای مستقل………………………………………………………………………………………………………………..

 

171

 

 

5-1-2-1 شرمساری……………………………………………………………………………………………………………………….

 

171

 

 

5-1-2-2 بازپذیری…………………………………………………………………………………………………………………………

 

172

 

 

5-1-2-3 انگ زنی…………………………………………………………………………………………………………………………

 

174

 

 

5-1-2-4 به هم پیوستگی………………………………………………………………………………………………………………..

 

175

 

 

5-1-2-5 همالان بزهکار …………………………………………………………………………………………………………..

 

177

 

 

5-1-2-6 پایبندی به ارزش های اخلاقی…………………………………………………………………………………………..

 

178

 

 

5-1-2-7 انتظار شرم………………………………………………………………………………………………………………………

 

179

 

 

5-1-2-8 فشار……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

180

 

 

5-1-3 متغیر وابسته…………………………………………………………………………………………………………………………

 

183

 

 

5-1-3-1 بزهکاری گذشته نگر و بزهکاری آینده نگر…………………………………………………………………………

 

183

 

 

5-1-3-2 بزهکاری گذشته نگر بر حسب جنس…………………………………………………………………………………

 

185

 

 

5-1-3-3 بزهکاری آینده نگر بر حسب جنس……………………………………………………………………………………

 

186

 

 

5-1-3-4 توزیع درصد پاسخگویان در مقیاس کل بزهکاری و ابعاد آن به تفکیک جنس…………………………

 

188

 

 

5-2 آمارههای دو متغیری…………………………………………………………………………………………………………………

 

190

 

 

5-2-1 رابطة جنس با بزهکاری………………………………………………………………………………………………………..

 

190

 

 

5-2-2 رابطة خاستگاه اجتماعی-اقتصادی با بزهکاری…………………………………………………………………………

 

190

 

 

5-2-3 رابطة ساختار خانواده با بزهکاری…………………………………………………………………………………………..

 

191

 

 

5-2-4 رابطة محل سکونت با بزهکاری…………………………………………………………………………………………….

 

192

 

 

5-2-5 آزمون تفاوت میانگین برای متغیرهای مستقل بر حسب جنس……………………………………………………

 

193

 

 

5-2-6 رابطة رشته تحصیلی با بزهکاری…………………………………………………………………………………………….

 

195

 

 

5-2-7 روابط همبستگی بین بزهکاری گذشته نگر و بزهکاری آینده نگر……………………………………………….

 

201

 

 

5-2-8 روابط همبستگی بین ابعاد مختلف بزهکاری و متغیرهای مستقل………………………………………………..

 

202

 

 

5-2-9 مدل تحلیل مسیر………………………………………………………………………………………………………………….

 

204

 

 

5-2-9-1 اثرات مستقیم…………………………………………………………………………………………………………………..

 

206

 

 

5-2-9-2 اثرات غیرمستقیم……………………………………………………………………………………………………………..

 

207

 

 

5-2-9-3 اثرات کل………………………………………………………………………………………………………………………..

 

208

 

 

5-2-10 مدل معادلات ساختاری بزهکاری…………………………………………………………………………………………

 

210

 

 

5-2-10-1 مدل معادلات ساختاری بزهکاری کل……………………………………………………………………………….

 

210

 

 

5-2-10-1-1 اثرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرها بر متغیر وابسته بزهکاری در بین جمعیت کل……………….

 

216

 

 

5-3 نتایج آزمون فرضیات………………………………………………………………………………………………………………..

 

218

 

 

 

 

6 فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………………..

 

220

 

 

6-1 نتایج تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….

 

220

 

 

6-1-1 دلالتهای تجربی…………………………………………………………………………………………………………………..

 

220

 

 

6-2 بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………

 

231

 

 

6-3 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………

 

253

 

 

6-3-1 پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………………………………………

 

253

 

 

6-3-2 پیشنهادات اجرایی و سیاستی…………………………………………………………………………………………………

 

254

 

 

6-3-2-1 سطح خرد (فردی) ………………………………………………………………………………………………………….

 

254

 

 

6-3-2-2 سطح میانی (سازمانی) ……………………………………………………………………………………………………..

 

255

 

 

6-3-2-3 سطح کلان (جامعه ای) ……………………………………………………………………………………………………

 

257

 

 

6-4 محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………

 

258

 

 

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………

 

260

 

 

پیوستها…………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

279

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل­ها

 

عنوان                                                                                                                                 صفحه

 

شکل ‏2-1: مدل رشد شرم 36

 

شکل ‏2-2: چرخة شرم 57

 

شکل ‏3-1: سطح تحلیل، جرم و مجرمیت 71

 

شکل ‏3-2: نمودار کنترل-فشار ترکیبی الیوت. 76

 

شکل ‏3-3: مدل دوسویة ورود بزهکاران در بدو نوجوانی 77

 

شکل ‏3-4: خلاصة نظریه شرمساری بازپذیرکننده 94

 

شکل ‏3‑5: ترکیب نظریات برچسب زنی، فرصت و نظریه خرده فرهنگی توسط نظریة شرمساری 97

 

شکل ‏3-6: اصول بنیادی عدالت ترمیمی 105

 

شکل ‏3-7: مدل تحلیلی تحقیق 119

 

شکل ‏4-1: مدل سنجش شرمساری بازپذیرنده: تحلیل عاملی- تأییدی 151

 

شکل ‏4-2: مدل سنجش به هم پیوستگی: تحلیل عاملی- تأییدی 153

 

شکل ‏4-3:مدل سنجش همالان بزهکار: تحلیل عاملی- تأییدی 154

 

شکل ‏4-4:مدل سنجش پایبندی به ارزش های اخلاقی: تحلیل عاملی- تأییدی 154

 

شکل ‏4-5: مدل اصلاح شدة سنجش پایبندی به ارزش های اخلاقی: تحلیل عاملی- تأییدی 155

 

شکل ‏4-6: مدل سنجش انتظار شرم: تحلیل عاملی- تأییدی 156

 

شکل ‏4-7: مدل سنجش بزهکاری آینده نگر: تحلیل عاملی- تأییدی 157

 

شکل ‏5-1: مدل تحلیل مسیر در بین افراد به هم پیوسته 205

 

شکل ‏5-2: مدل تحلیل مسیر در بین افراد نابه هم پیوسته 206

 

شکل ‏5‑3: مدل معادلات ساختاری بزهکاری 211

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها

 

عنوان                                                                                                                                 صفحه

 

جدول ‏3‑1: قلمروهای تبیین در نظریة بریث ویت 85

 

جدول ‏4‑1: ابعاد، مولفه ها و معرفهای متغیر بزهکاری 131

 

جدول‏4‑2: ابعاد و گویه های متغیر به هم پیوستگی خانوادگی 132

 

جدول‏4‑3: گویه های متغیر شرمساری 136

 

جدول‏4‑4: معرف ها و گویه های متغیر بازپذیری 136

 

جدول‏4‑5: گویه های متغیر انگ زنی 137

 

جدول ‏4‑6: ابعاد و گویه های متغیر همالان بزهکار 139

 

جدول‏4‑7: گویه های متغیر انتظار شرم 139

 

جدول‏4‑8: معرف های متغیر پایبندی به ارزش های اخلاقی 140

 

جدول ‏4‑9: ابعاد، مولفه ها و گویه های متغیر فشار 142

 

جدول‏4‑10: جمعیت تحقیق به تفکیک جنس و نواحی 144

 

جدول ‏4‑11: حجم نمونه تحقیق برحسب دانش‌آموز به تفکیک جنس و نواحی آموزشی 146

 

جدول ‏4‑12: حجم نمونه تحقیق برحسب کلاس به تفکیک جنس و نواحی آموزشی 146

 

جدول ‏4‑13:تحلیل عاملی: آزمون KMO و بارتلت 148

 

جدول ‏4‑14: تحلیل عاملی: واریانس تبیین شده 149

 

جدول ‏4‑15: تحلیل عاملی: ماتریس چرخش یافته 150

 

جدول ‏4‑16: نتایج تحلیل عوامل تأییدی ساختاری نظری وسیلة اندازه گیری و مشخصات اعتبار و پایایی مدل اندازه گیری و بار گویه های متغیرهای مکنون تحقیق 160

 

جدول‏5‑1:توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس جنس 165

 

جدول‏5‑2: فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته و معدل تحصیلی 166

 

جدول‏5‑3: شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر معدل تحصیلی 166

 

جدول‏5‑4: فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات والدین 167

 

جدول‏5‑5: آمارهای مرکزی و پراکندگی شاخص تحصیلات والدین 167

 

جدول‏5‑6: فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان منزلت شغلی پدر 168

 

جدول‏5‑7: آمارهای مرکزی و پراکندگی شاخص منزلت شغلی پدر 168

 

جدول‏5‑8: فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان درآمد 169

 

جدول‏5‑9: فراوانی پاسخگویان بر حسب ساختار خانواده 169

 

جدول‏5‑10: فراوانی پاسخگویان بر حسب محل سکونت 170

 

جدول‏5‑11: فراوانی پاسخگویان بر حسب محل تولد 170

 

جدول‏5‑12: فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 170

 

جدول‏5‑13: فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع مدرسه 171

 

جدول‏5‑14: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شرمساری والدین 172

 

جدول‏5‑15: شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر شرمساری والدین 172

 

جدول‏5‑16: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب بازپذیری والدین 173

 

جدول‏5‑17: شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر بازپذیری والدین 174

پروژه دانشگاهی

 

 

جدول‏5‑18: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب انگزنی والدین 175

 

جدول‏5‑19: شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر بازپذیری والدین 175

 

جدول‏5‑20: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر به هم پیوستگی 176

 

جدول‏5‑21: شاخص های مرکزی و پراکندگی متغیر به هم پیوستگی 176

 

جدول‏5‑22: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر همالان بزهکار 177

 

جدول‏5‑23: شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر همالان بزهکار 177

 

جدول‏5‑24: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر پایبندی به ارزشهای اخلاقی 178

 

جدول‏5‑25: شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر پایبندی به ارزشهای اخلاقی 179

 

جدول‏5‑26: توزیع فراوانی نسبی پاسخگویان بر حسب متغیر انتظار شرم 180

 

جدول‏5‑27: شاخص های مرکزی و پراکندگی متغیر انتظار شرم 180

 

جدول‏5‑28: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر فشار 181

 

جدول‏5‑29:شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر فشار 182

 

جدول‏5‑30: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر بزهکاری گذشته نگر و بزهکاری آینده نگر 184

 

جدول ‏5‑31: شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر بزهکاری سابق و بزهکاری فرافکنی شده 185

 

جدول ‏5‑32: درصد توزیع فراوانی نسبی پاسخگویان بر حسب متغیر بزهکاری گذشته نگر به تفکیک جنس 186

 

جدول ‏5‑33: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر بزهکاری آینده نگر به تفکیک جنس 187

 

جدول ‏5‑34: درصد توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقیاس کل بزهکاری گذشته نگر و بزهکاری آینده نگر و ابعاد آن به تفکیک جنس 189

 

جدول‏5‑35: بزهکاری پاسخگویان بر اساس جنس 190

 

جدول‏5‑36: رابطة خاستگاه اجتماعی-اقتصادی با بزهکاری 191

 

جدول‏5‑37: بزهکاری پاسخگویان بر اساس ساختار خانواده 192

 

جدول‏5‑38: بزهکاری پاسخگویان بر اساس محل سکونت 192

 

جدول ‏5‑39: جدول آزمون تفاوت میانگین برای متغیرهای مستقل بر حسب جنس پاسخگویان 194

 

جدول‏5‑40: میانگین نمرات بزهکاری و زیرمقیاس های بزهکاری بر حسب رشته تحصیلی 195

 

جدول ‏5‑41: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر تقلب امتحانی در بین پسران 196

 

جدول ‏5‑42: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر مصرف مواد در بین پسران 197

 

جدول‏5‑43: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر کجروی جنسی در بین پسران 197

 

جدول ‏5‑44: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر بزهکاری در بین پسران 198

 

جدول‏5‑45: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر خشونت در بین دختران 198

 

جدول ‏5‑46: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر وندالیسم در بین دختران 198

 

جدول ‏5‑47: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر تقلب امتحانی در بین دختران 199

 

جدول ‏5‑48: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر کجروی جنسی در بین دختران 199

 

جدول ‏5‑49: آزمون تفاوت میانگینها: آزمونهای پس از تجربه (Post Hoc) برای مقادیر بزهکاری در بین دختران 200

 

جدول‏5‑50: ضرایب همبستگی بین بزهکاری گذشته نگر و بزهکاری آینده نگر 201

 

جدول‏5‑51: ضرایب همبستگی پیرسون بین متغیرهای مستقل تحقیق و ابعاد بزهکاری 203

 

جدول‏5‑52: اثرات مستقیم متغیرهای مستقل بر متغیرهای وابستة بر حسب افراد به هم پیوسته و افراد نابه هم پیوسته 207

 

جدول‏5‑53: اثرات غیرمستقیم متغیرهای مستقل بر متغیرهای وابستة بر حسب افراد به هم پیوسته و افراد نابه هم پیوسته 208

 

جدول‏5‑54: اثرات کل متغیرهای مستقل بر متغیرهای وابستة بر حسب افراد به هم پیوسته و افراد نابه هم پیوسته 209

 

جدول‏5‑55: آماره های برازش مدل در بین کل جمعیت 212

 

جدول ‏5‑56: جدول ضرایب تأثیر متغیرهای مدل معادلات ساختاری در بین نمونه کل 215

 

جدول‏5‑57: اثرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای مستقل بر متغیر وابستة بزهکاری در بین جمعیت کل 217

 

جدول ‏5‑58: آزمون فرضیه های تحقیق 218

 

جدول ‏6‑1: تفاوتهای مدلهای آمرانه با مدل های ترمیمی 245

 

جدول ‏6‑2: مدلهای برنامه ای عدالت ترمیمی در مدارس 248

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...