امروزه وجود مسائل زیست محیطی و کاهش سوخت­های فسیلی باعث شده که توجه به منابع انرژی نو و فناوری­های جدید کمک کننده به عوامل یاد شده افزایش یابد. به‌طوری‌که از چند سال أخیر، به‌علت بحران­های نفتی در جهان، استفاده از خودروهای الکتریکی به جای خودروهایی با سوخت فسیلی پیشنهاد شده است [1]. لذا  پیش­بینی می­شود که تعداد خودروهای الکتریکی در چند سال آینده افزایش چشم­گیری داشته باشد، به‌طوری‌که طبق گزارش وزارت انرژی ایالات متحده[1] (DOE)، فروش سالانه خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه[2] (PHEV)در سال 2035 به بیش از 300 هزار خودرو در سال خواهد رسید ]1[. همچنین براساس [2]، تعداد خودروهای الکتریکی در سال 2020 در حدود 44% نسبت به سال 2010 افزایش خواهد یافت. خودروهای الکتریکی دارای انواع مختلفی هستند که در برخی از آن‌ها برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از شبکه الکتریکی استفاده می­کنند. در این‌صورت میزان انرژی دریافتی از

دانلود مقالات

 شبکه افزایش می­یابد که این امر موجب افزایش مشکلات شبکه می­شود. به‌عنوان مثال، اگر تعدادی خودروی الکتریکی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود در ساعت­های 18:00 تا 22:00 به شبکه متصل شوند، لذا در این‌صورت میزان افت ولتاژ در باس­های شبکه افزایش یافته و امکان خارج شدن ولتاژ از محدوده مجاز وجود دارد [3]. ولی استفاده مدیریت شده از خودروهای الکتریکی موجب پیدایش کاربردهای این خودروها در شبکه الکتریکی خواهد شد. به‌طوری‌که براساس [4]، خودروهای الکتریکی قادرند که در تنظیم فرکانس، تنظیم ولتاژ، رزرو چرخان و غیرچرخان، خدمات جانبی، تنظیم پروفیل بار انجام فعالیت کنند.

در این فصل ابتدا تأثیرات اتصال خودروهای الکتریکی بر روی شبکه الکتریکی مورد بررسی قرار می­گیرد و سپس کارهای صورت گرفته برای کاهش مشکلات ایجاد شده بر اثر خودروهای الکتریکی در شبکه الکتریکی ارائه می­شود. در نهایت روش پیشنهادی و اهداف پایان نامه بیان خواهد شد.
[1]. Department of Energy
[2]. Plug-In Hybrid ElectricVehicles
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...