ازآن دسته مسایلی که همیشه در حرفه روانشناسی حائز اهمیت بوده است روحیات و تیپ های شخصیتی دانشجویانی است که در این رشته یا رشته های دیگر مشغول به تحصیل می باشند.

 

افراد از نظر خصوصیات و صفات به تیپ های مختلف تقسیم بندی می شوند اما این نقش از تعامل آنها با عوامل زیست شناسی (آمادگی برای آسیب پذیری در برابر برخی بیماری ها) و عوامل روانشناختی گوناگون به وجود آید و موجب پیدایش ویژگی های شخصیتی افراد شده و تیپ های خاص از شخصیت را بوجود می آورد.روانشناسی شخصیت حوزه بسیار گسترده ای است زیرا شخصیت خود موضوعی است پیچیده و دارای ابعاد و جنبه های گوناگون که برای شناخت شخصیت انسان از دیر باز تلاش های بسیاری بعمل آمده که برخی از آنها غیر عملی و محدود و دیگر عملی و معتبر است .

دانلود مقالات

 

 

او شخصیت را به عنوان ترکیبی از اعمال و افکار و هیجانات و انگیزشهای فردی بدانیم،موئلفه های سازنده شخصیت ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد از سوی دیگرامکان دارد این موئلفه ها به طریق مختلفی ترکیب شده باشند . به طوری که الگوهای شخصیت به وجود می آورند .

 

تی ها و ویژگی های شخصیتی چون کمالگرایی – برون گرایی – دور نگرایی- سایکوتیک و نوروتیک تیپA-B….  تاثیر زیادی بر نوع مکانیزم های و نحوه همکاری با پزشک و سلامتی روانی و جسمی بسیار دارد . این الگوهای شخصیتی رفتاری از دو جنبه مرضی – غیر مرضی مورد توجه قرار میگیرند. جنبه های پرخاشگری با مرضی اضطراب ، افسردگی ، عزت نفس پایین در ارتباط است . در حالی که جنبه های غیر مرضی مثل گرایش به رعایت پرهیز و درمان با الگوی رفتاری تیپ های شخصیتی مرتبط میباشد .

نتیجه تصویری برای موضوع افسردگی

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...