در دنیای امروز داشتن قدرت تجزیه و تحلیل بالا یکی از عوامل مهم در رسیدن به اهداف یک سازمان و رمز موفقیت بسیاری از پروژه ها به حساب می آید. تعیین استراتژی مناسب و به تبع آن تجزیه و تحلیل صادقانه و پیش بینی عوامل خارجی تضمین کننده ی موفقیت و بیشترین بهره وری یک سازمان است. مشخص شدن استراتژی مناسب می تواند باتوجه به شرایط یک سازمان آن را به بیشترین حد موفقیت هدایت کند و یا در شرایط حیاتی سازمان را از ورشکستگی برهاند. بنابراین رمز موفقیت بسیاری از سازمانها و پروژه های مدیریتی می تواند تجزیه و تحلیل صحیح منابع موجود داخل(قدرت ها وضعف ها) و بررسی موقعیت های خارجی (فرصت ها و تهدیدها)باشد(20).

Efficiency بهره وری

یکی از برجسته ترین ویژگی کشورهای توسعه یافته، توجه به دانش مدیریت به عنوان یکی از ضروریات بلامنازع پیشرفت، توسعه، رشد اقتصادی و اجتماعی است. که در این میان آنچه به عنوان اصلی ترین کارکرد مدیریت (در سطوح مختلف) هر کشور مورد بحث است همانا برنامه ریزی و تلاش برای نیل به هدفهای پیش بینی شده در آن است. رخدادهای چند دهه گذشته همراه با نیازهای جدید حادث در این سالها از خصوصیتی برخوردارند که با تکیه صرف بر برنامه های متداول و غیرمنعطف نمی توان با این رخدادها و نیازها مقابله و همگامی کرد. از این رو از سه دهه قبل توجه مدیران و صاحب نظران به سمت برنامه ریزی بلندمدت و به ویژه برنامه ریزی استراتژیک جلب شده است، برنامه ریزی برای ورزش ازدغدغه های اصلی حکومتها شده است. این ضرورت از اواخر دهه پنجاه و اوایل شصت میلادی به دلیل شرایط ویژه جهانی و رشد تدریجی ازتباطات بیشتر نمود پیدا کرده است(35).

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

كشور های مختلف به دلایل گوناگون وارد عرصه ورزش شده اند. ورزش اینك به صنعتی تبدیل شده كه بر شاخص های اقتصادی، اجتمائی و حتی سیاسی كشورها اثر عمیق و با اهمیت دارد. هر كشوری مجبور است برای تسلط هر چه بیشتر به منابع تعیین كننده و منافع خود، به متغیر های اصلی موثر بر آن توجه كند. اكنون آشكار شده است كه برنامه ریزی برای هر پدیده ای مستلزم دارا بودن نگرش جهانی است و ورزش از این قاعده مستثنی نیست شناخت سیاست های درست و تعیین راهبرد های منطقی، سرنوشت هر جامعه را رقم می زند(35).

عکس مرتبط با اقتصاد

بدون شک عدم توجه به عوامل موثر بر پدیده های مختلف اجتماعی منجر به آسیب دیدن جامعه خواهد شد. ورزش همگانی و قهرمانی و میزان اهمیت سرمایه گذاری روی آنها به یکی از عمده ترین چالشهای دولتها در هزاره سوم تبدیل شده است. به طوری که منافع کلان ورزش قهرمانی، موجب ترغیب سیاست گذاران به توسعه آن در جهت کسب سود بیشتر برای خود شده است. بنابراین همه سازمانها ناگزیرند که عهده دار مدیریت راهبرد یا راهبردی شوند. کاهی راهبردها از موضع قدرت تعریف می شوند و زمانی برای فایق آمدن بر مسایل بروز می کند. بنابراین برای کسب توانایی رویارویی با موقعیتهای خاص ایجاب می کند که جهت گیریهای راهبردی سازمانها و دلیل اهمیت آنها مورد مطالعه قرار گیرد. به علاوه آشنایی با چگونگی اتخاذ تصمیمهای راهبردی و روشها و فنونی که می تواند در موثر واقع شدن آن تصمیمها نقش داشته باشد ضروری است(35).

پایان نامه های دانشگاهی

 

 

دقت در این ملاحظات نشان می دهد که در هر سازمان، حوزه مسئولیتی وجود دارد که در حیطه هیچ یک از مدیریتهای تخصصی قرار نمی گیرد و آن همان مدیریت استراتژی است. برای تعیین مسیر خود و تحقق هدفها، ایجاد فضای همراه با تعهد مشترک درباره برنامه ها و حرکت به سوی موفقیت است (35).

 

مساله اصلی این است که استان لرستان با داشتن جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر تنها 15840 نفر از مردان و 25620 نفر از زنان و در مجموع 41460 نفر از مردم لرستان در ورزش همگانی شرکت دارند که این رقم حاکی از آن است که از هر 1000 نفر کمتر از 20 نفر در ورزش همگانی مشارکت دارند(3). حال این سوال مطرح می شود كه استراتژی مطلوب توسعه ورزش همگانی در استان لرستان چگونه است؟

 

 

 

ضرورت و اهمیت تحقیق

 

استان لرستان با داشتن 7/1 درصد ار کل مساحت ایران (187502 کیلومتر مربع) با نرخ بیکاری 7/14 درصد روبروست که 4 درصد بیش از نرخ بیکاری کل کشور است. از طرفی با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی منطقه، کمبود چشمگیر اماکن ورزشی و تفریحی، کمبود مربیان ورزشی و محرومیتهای اقتصادی قابل توجهی که دارد شایسته است با دیدگاه خاصی این استان غیر برخوردار را مورد بحث، بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد(3).

 

این استان با داشتن جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر، در سال 1384 تعداد 10902 نفر فوت نموده اند که 563 نفر به علت بیماریهای خونی، 85 نفر بیماریهای روانی، 540 نفر به علت بیماریهای اعصاب، 3100 نفر به علت بیماریهای تنفسی و در مجموع 6614 نفر به دلایل بیماریهای مختلف فوت نموده اند؛ یعنی بیش از 60  درصد متوفیات استان لرستان مربوط به عدم سلامتی جسمی و روحی است (3). همین موارد محقق  را بر آن داشته تا پس از بررسی این موضوع، به طراحی استراتژی توسعه ورزش همگانی در این استان بپردازد.

 

 

 

اهداف تحقیق

 

هدف اصلی

 

طراحی استراتژی توسعه ورزش همگانی استان لرستان.

 

 

 

 

 

 

 

اهداف فرعی

 

    1. شناسایی نقاط قوت[6]ورزش همگانی استان لرستان

 

    1. شناسایی نقاط ضعف[7]ورزش همگانی استان لرستان

 

    1. شناسایی فرصتها[8]ی ورزش همگانی استان لرستان

 

    1. شناسایی تهدیدهای[9]ورزش همگانی استان لرستان

 

    1. تدوین بیانیه چشم انداز ورزش همگانی استان لرستان

 

    1. تدوین اهداف بلندمدت ورزش همگانی استان لرستان

 

  1. تدوین استراتژی های ورزش همگانی استان لرستان

 

 

سئوالهای تحقیق

 

سئوالهای کلی

 

وضعیت موجود ورزش همگانی در استان لرستان چگونه است؟

 

راهبردهای مطلوب توسعه در ورزش همگانی استان لرستان کدامند؟

 

سئوالهای فرعی

 

نقاط قوّت ورزش همگانی استان لرستان کدام است؟

 

نقاط ضعف ورزش همگانی استان لرستان کدام است؟

 

فرصت های ورزش همگانی استان لرستان کدام است؟

 

تهدید های ورزش همگانی استان لرستان کدام است؟

 

چشم انداز مطلوب برای توسعه ورزش همگانی استان لرستان چیست؟

 

اهداف بلندمدت برای توسعه ورزش همگانی در استان لرستان کدام است؟

 

استراتژی ورزش همگانی در استان لرستان چگونه است؟

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...