در چند دهه اخیر، اقتصاد جهانی با پدیده پول شویی و آثارمخرب آن بر اقتصاد کشورها مواجه شده است . بر اساس تخمین صندوق  بین المللی پول و بانک جهانی،درآمدهای نامشروعی که توسط پولشویان در چرخه تطهیر و پول شویی قرارمی گیرند، در حدود ٢ تا ٥ درصد تو لید ناخالص جهانی است. همچنین طی این دوره و با جهانی شدن اقتصاد ، آزادسازی جریان ها ی سرمایه بین المللی،توسعه بانکداری الکترو نیکی و ابداع و به کارگیری ابز ارهای جدید الکترو نیکی برا ی نقل وانتقال وجوه در سطح بین المللی،پول شویی نیز تا حدودی تسهیل شده است . از این رو، مقابله با پول شویی نیازمند عزم جهانی و همکار ی کلیه کشورها است. (مایرز 1998,به نقل از کشتکار 1:1389).

عکس مرتبط با اقتصاد

پروژه دانشگاهی

 

سوال اساسی این است كه چرا جرم پول شویی مهم است؟ در واقع اثر اقتصادی و اجتماعی وسیعی كه این عمل بر اقتصاد كشورها م یگذارد، باعث توجه زیاد دولتها به این امر گشته است. اثرات مستقیم و غیر مستقیم بر وجه اقتصاد كلان كشورها از جمله بر تقاضای پول و رشد اقتصادی و همچنین رابط های كه این عمل با فرار مالیاتی دارد، باعث گشته است كه كشورها شروع به بازسازی قوانین و مقررات مالی و بانكی خود نمایند. از جمله موارد مشخص كه می توان به آن اشاره نمود، با نام كردن حسابهای افراد در هنگام گشودن و بستن حسابهای بی نام می باشد. این عمل موجب شناسایی افرادی كه حساب در بانك می گشایند، شده و در نتیجه عرصه فعالیت تبهكاران محدودتر می گردد.

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

در كشور ایران نیز، چند سالی است مبارزه با عملیات پول شویی بانك ها و موسسات اعتباری كه عمدتا غیر آگاهانه صورت می پذیرد، مورد توجه محافل رسمی و دانشگاهی قرار گرفته است. بنا به ضرورت موضوع، پایان نامه  به بررسی روشها ومکانیزم های اجرایی مبارزه با پولشویی در بانک خواهد پرداخت. (عبدالرضا ملك، محبوبه مدنی اصفهانی5:1390).

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...