امروزه صنعت جهانگردی به عنوان یكی از مهمترین صنایع جهان كه نقش عمده‌ای در بهبود وضعیت اقتصادی كشورها وتوسعه اقتصادی آنها دارد، از سوی كارشناسان، دانشمندان، مدیران و برنامه‌ریزان اقتصادی كشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است، «تاثیر اقتصادی این صنعت به حدی قابل ملاحظه است كه حدودا مخارج 7% از سرمایه جهان را دربر می‌گیرد». (به واسطه این توجه ویژه و به منظور بهره‌برداری موثرتر از این صنعت در راستای توسعه اقتصادی، اركان اصلی صنعت جهانگردی كانون توجه برنامه ریزان بوده است، مواردی نظیر منابع جهانگردی، تاسیسات و تجهیزات جهانگردی واز همه مهمتر حمل ونقل و اجزای آن.)

عکس مرتبط با اقتصاد

پایان نامه های دانشگاهی

 

«توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در بسیاری از ابعاد با فعالیت‌های مرتبط با امر جهانگردی گره خورده است. كسب درآمدهای ارزی از منابع غیر نفتی در ایران، تاكید بر توسعه روابط فرهنگی با سایر ملل و تمدنها و سایر مقولاتی از این دست، متولیان امر را به بازنگری در اهداف و برنامه‌ها واداشته است. لذا توجه به نقش زیرساخت‌ها و اركان اصلی جهانگردی كه در واقع بدون آنها و یا در صورت ضعف در هریك از آنها، توسعه در صنعت جهانگردی امكانپذیر نمی‌باشد، به عنوان یكی از چالش‌های اصلی دست‌اندركاران و برنامه‌ریزان و از همه مهمتر مسئولان كشور قرار گرفته است.

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

در واقع عامل اصلی پیشرفت وفراگیر شدن جهانگردی ، صنعت حمل ونقل بوده است لذا توجه به نقش حمل ونقل در صنعت جهانگردی مهمترین گام در جهت برنامه ریزی بمنظور توسعه جهانگردی در كشورها می باشد . این مقاله سعی دارد ضمن معرفی وشناخت حمل ونقل واجزاء آن ، به بیان نقش این صنعت در صنعت جهانگردی بپردازد .

 

اهمیت تحقیق:

 

استان مازندران و شهر بابل با برخورداری از تمدن كهن و آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی و وجود جنگل انبوه در یک سو و دریای خزر در سوی دیگر می تواند یكی از قطب های مهم گردشگری باشد. و توا نایی بالقوه فراوانی در بهره گیری از صنعت توریسم را دارد . شرایط آب و هوایی مناسب، آب های فراوان و پوشش گیاهی، رودخانه ها، چشمه ها و آبشارها، غارها و قلعه ها، دریاچه نیلگون خزر با سواحل زیبا در این استان قرار دارد. لذا اهمیت به معقوله توریست و همینطور حمل و نقل بین شهری که بر توریسم تاثیر گذار است که متاسفانه کم توجهی شده است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 تصویر درباره گردشگری

اهداف تحقیق:

 

ساختار حمل و نقل و دسترسی راحت و با كیفیت بالا برای گردشگران یكی از مهمترین ملزومات ایجاد هر منطقه گردش گری است . در اغلب مناطق توسعه یافته گردشگری ، شبكه حمل و نقل وسیع و مناسب وجود دارد . اهمیت نوع سامانه حمل و نقل در كشورهای مختلف برای گردشگران متفاوت است. جهانگردی به معنی گذران اوقات فراغت ، باب تازه ای ازسفرهای مورد نیاز انسان قرن بیستم است. كه می رود به عنوان یك صنعت پاك در قرن 21 بسوی عالم گیر شدن حركت می كند. و به عبارت دیگر گردشگری تنها یك خواسته و نیاز نیست، بلكه یك حق است. تردیدی نیست كه رشد سیستم گردشگری مدیون توسعه سیستم حمل و نقل میباشد. امروزه یكی از معیارهای سنجش سطح توسعه یافتگی هر سرزمینی، نظام حمل و نقل آن سرزمین است. حمل و نقل به مثابه بال های پرنده

 

وجهانگردی خود پرنده است. با توجه به اینکه شهر بابل دارای مناطق گردشگری بسیار است و عدم وجود راه های ارتباطی بین شهری مناسب سبب کمبود در زمینه طوریسم شده است هدف این تحقیق را با عنوان بررسی حمل و نقل بین شهری در شهرستان بابل را بررسی می کنیم.

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...